Interviu Work-Life Balance cu Oana Ciobanu, HR Manager, Up Romania

Articole

  • Home
  • / Interviu Work-Life Balance cu Oana Ciobanu, HR Manager, Up Romania
Interviu Work-Life Balance cu Oana Ciobanu, HR Manager, Up Romania

Interviu Work-Life Balance cu Oana Ciobanu, HR Manager, Up Romania

alexandra

Oana Ciobanu, HR Manager Up Romania, este persoana din spatele numeroaselor proiecte de well-being implementate cu succes in cadrul companiei. Printre proiectele implementate de catre Up Romania se numara: „Punem suflet, zi de zi, in valorile noastre!”, „Un gest mic – un suflet mare”,”Cu jocul...nu-i de joaca”, „Imi place echipa in care lucrez!”.

Compania Up Romania a fost infiintata in 2002, avand un portofoliu de peste 20.000 de clienti si 700.000 de beneficiari. Up Romania ofera o gama larga de servicii si produse printre care tichetele de masa, tichetele de masa electronice, tichetele cadou, tichetele de cresa, tichetele sociale, tichetele sociale de gradinita, voucherele de vacanta, fiind specializata in solutii prin care angajatorii isi pot simplifica interactiunile, deciziile, procesele si isi pot motiva eficient angajatii.

1.    Ce inseamna work-life balance in viziunea dvs?

Din punctul meu de vedere, asa cum spun intotdeauna, sintagma pe care o folosesc francezii pentru a numi echilibrul dintre viata profesionala si cea privata mi se pare mai concludenta. Si spun asta nu pentru ca lucrez intr-o companie franceza, ci pentru ca a vorbi despre “la conciliation vie privee – vie professionnelle ”, adica despre concilierea sau armonizarea celor doua pare mult mai realist decat a vorbi de o delimitare de tipul 50/50.

Sa ne imaginam situatia in care un angajat trece printr-un eveniment personal care il solicita emotional, cum ar fi imbolnavirea unei persoane apropiate. Este imposibil si nerealist sa consideram ca acesta se va detasa complet de situatie cand va ajunge la job, astfel incat balanta sa arate 50/50. Prin urmare, apare mai degraba necesitatea unei armonizari si a unei “concilieri” care sa-l ajute si la job sa faca fata situatiei din viata personala cum ar fi: consiliere, suport material sau financiar din partea companiei daca este necesar acest lucru, suportul colegilor pentru redistribuirea, pe o perioada determinata de timp, a unor sarcini care-i revin, atitudine empatica si suportiva din partea echipei si a managerului, etc.

Pe de alta parte, atunci cand oamenii sunt pasionati de ceea ce fac, le place sa-si rezerve din timpul liber pentru a se dezvolta in directia respectiva. Astfel, sunt oameni pentru care job-ul este o pasiune si il fac cu placere si aloca timp acestei pasiuni inclusiv in afara timpului de lucru. In acest fel se incarca eficient cu energie pozitiva si simt ca se autodezvolta.

Acestea sunt doua exemple care subliniaza astfel mai degraba nevoia de a armoniza sau concilia viata profesionala cu cea privata astfel incat angajatul sa se simta in echilibru pe toate palierele.

 

2.    Credeti ca un angajator se poate implica in viata echilibrata a angajatului? Daca da, cum ar putea sa o faca?

Angajatorul are parghiile prin care poate sa genereze si sa influenteze pozitiv aceasta armonizare sau acest echilibru.

Pentru asta, in primul rand este important sa fie constient de faptul ca cea mai importanta contributie la succesul business-ului o are echipa. Rezultatele business-ului nu exista fara o echipa care sa le realizeze, fie ea mare sau mica. Iar o echipa care aduce rezultate inalte este o echipa performanta si in congruenta cu valorile pe care le promoveaza organizatia.

Insa cand vorbim de o echipa performanta nu vorbim de rezultatul singular al unor competente dezvoltate si al corespunderii cu profilul postului, ci si de gradul de implicare a angajatilor, de bunastarea si motivatia acestora si de ceea ce se numeste angajament psihologic organizational.

Prin urmare, daca exista aceasta constientizare la nivelul angajatorului, atunci urmatorul pas este sa isi doreasca sa construiasca si sa mentina o echipa „angajata”. Cu alte cuvinte, este important “sa-i pese” de echipa, de ceea ce se intampla cu ea. Studiile la nivel organizational au aratat ca printre valorile cele mai importante apreciate de angajati la nivel de organizatie se afla grija angajatorului fata de angajati si satisfacerea nevoii de securitate (aceasta din urma fiind inteleasa pe toate planurile: securitatea job-ului, securitatea financiara, securitatea relationala, climat de munca stabil, securitatea fizica, sanatate, etc.)

Si aceasta “pasare” sau grija a angajatorului ar trebui sa se manifeste, din punctul meu de vedere, printr-o orientare catre trei axe importante: identificarea nevoilor echipei si ale valorilor individuale, construirea unui climat organizational favorabil relationarii, autodezvoltarii si autoexprimarii si generarea si implementarea de solutii diverse de a raspunde nevoilor identificate.

Pe fiecare dintre cele trei axe este importanta stimularea participarii membrilor echipei atat la nivel de feed-back cat si la nivel decizional. Cu alte cuvinte, cine poate spune mai bine decat membrii echipei de ce au nevoie acestia pentru o viata echilibrata? Sau cine poate veni cu propuneri mai bune decat ei pentru a raspunde acestor nevoi?

Un program de tip work-life-balance/work-life-integration implementat de angajator are astfel sanse extrem de mari sa devina un program de succes.

Continuarea articolului o puteti citi la Dynamic Human Resources.